8 Nisan 2023

2. Sınıfa kadar yazılı sınav yok, taslak NCF öneriyor

ile wadmin

Açık testler ve sınavlar, 2. sınıfa kadar olan çocuklar için tamamen uygun olmayan değerlendirme araçlarıdır ve yazılı sınavlar 3. sınıftan itibaren uygulanmaya başlanmalıdır. Çocuğa ek yük.

2. sınıfa kadar yazılı sınav yok, değerlendirme çocuklara ek yük getirmemeli: Taslak NCF (HT Dosyası Fotoğrafı/Temsil için)
2. sınıfa kadar yazılı sınav yok, değerlendirme çocuklara ek yük getirmemeli: Taslak NCF (HT Dosyası Fotoğrafı/Temsil için)

Yeni Milli Eğitim Politikası (YEP) doğrultusunda geliştirilmekte olan çerçeve, temel aşamaya uygun iki önemli değerlendirme yönteminin çocuğun gözlemlenmesi ve çocuğun öğrenme deneyiminin bir parçası olarak ürettiği eserlerin analiz edilmesi olduğunu ileri sürmektedir. .

Taslak, açık testlerin ve sınavların Temel aşama (okul öncesinden 2. sınıfa kadar) için tamamen uygun olmayan değerlendirme araçları olduğunu belirtir.

“Değerlendirme, çocuklar arasında ve öğrenmelerinde çeşitliliğe izin vermelidir. Çocuklar farklı şekilde öğrenirler ve öğrenmelerini de farklı şekilde ifade ederler. Bir öğrenme çıktısının veya yeterliliğinin başarısını değerlendirmenin birçok yolu olabilir. Öğretmen, farklı türde değerlendirmeler tasarlama yeteneğine sahip olmalıdır. aynı öğrenme çıktısı için değerlendirme yapın ve her değerlendirmeyi uygun şekilde kullanın.

“Değerlendirme, kayıt ve belgelemeye olanak sağlamalıdır. Çocukların gelişimi, sistematik kanıt toplama yoluyla tanımlanmalı ve analiz edilmelidir. Değerlendirme, çocuğa ek bir yük getirmemelidir. Değerlendirme araç ve süreçleri, öğrenmenin doğal bir uzantısı olacak şekilde tasarlanmalıdır. çocuk için deneyim” diye ekliyor.

Hazırlık aşaması (sınıf 3 ila 5) için değerlendirmeyi açıklayan taslak, “yazılı sınavların bu aşamada başlatılması gerektiğini” önermektedir.

“Öğrenmeyi teşvik etmek için çeşitli değerlendirme yöntemleri kullanılmalıdır. Portföyler, çalışmaları aracılığıyla öğrencilerin ilerlemesini bütünsel olarak yakalamak için kullanılabilir. Bu, ebeveynlere öğrenmelerinin güvenilir bir resmini de sağlayabilir. Akran ve öz değerlendirmeler de yardımcı olmak için tanıtılabilir öğrenciler kendi öğrenme yörüngelerini izlerler.

“Hazırlık aşamasının sonunda, öğrencinin birkaç yeni müfredat alanının tanıtıldığı orta aşamaya girmeye hazır olduğuna dair kapsamlı bir özet değerlendirme yapılmalıdır” diye ekliyor.

Eğitim bakanlığı Perşembe günü okul eğitimi için NCF’nin bir “ön taslağını” yayınladı ve öğrenciler, veliler, öğretmenler ve akademisyenler gibi paydaşlardan öneriler davet etti.

Eski ISRO şefi K Kasturirangan’ın başkanlık ettiği bir panel tarafından hazırlanan taslak, orta aşamada (6 ila 8. sınıflar) müfredatın odak noktasının kavramsal anlayışa ve üst düzey kapasitelere kayması gerektiğini öne sürüyor.

“Bu nedenle, öğrenmeyi değerlendirmek için projeler, tartışmalar, sunumlar, deneyler, araştırmalar, rol oyunları, günlükler ve portfolyolar gibi sınıf değerlendirme teknikleri kullanılmalıdır. Bu aşamadaki düzenli özet değerlendirmeler, öğrencilerin öğrenmelerini yıl gibi mantıksal aralıklarla sentezlemelerine yardımcı olacaktır. dönem sonu, ünite sonu. Çoktan seçmeli sorulardan ve kısa ve uzun cevap gibi yapılandırılmış yanıtlardan oluşan özetleyici değerlendirmeler periyodik olarak kullanılabilir” diyor.

İkincil aşamada (9 ila 12. sınıflar), panel, anlamlı öğrenmeyi ve yapıcı geri bildirimi kolaylaştırmak için kapsamlı sınıf değerlendirmelerinin etkili bir şekilde uygulanması gerektiğini ileri sürdü. Yeterliliklere karşı öğrenen öğrencilerin kaydedilmesi için düzenli özetleyici değerlendirmeler yapılmalıdır.

“Öz-değerlendirme, bu aşamada öğrencinin öğrenmesinde kilit bir rol oynayacaktır. Öğrencilerin ne öğrendiklerini izlemeleri ve bu izlemeden gelen geri bildirimleri kendi öğrenme stratejilerini ayarlamak, uyarlamak ve karar vermek için kullanmaları kolaylaştırılmalıdır.

“Yetkinliklerin değerlendirilmesini sağlamak için vaka bazlı sorular, simülasyonlar ve kompozisyon tipi sorular kullanılarak özet değerlendirmeler tasarlanabilir. Bu aşamada, öğrenciler ayrıca yüksek öğrenime ve eğitime erişim elde etmek için kurul sınavlarına ve diğer seçim testlerine girmeye hazırlanmalıdır. geçim fırsatları,” diye ekliyor taslak.

Bakanlık yetkililerine göre, yeni NCF uyarınca ders kitapları gelecek yıldan itibaren tanıtılacak.

Eğitim Bakanlığı, NEP 2020’nin okul eğitimi için önerdiği 5 3 3 4 ‘müfredat ve pedagojik’ yapıya dayalı olarak dört NCF tasarlamıştır.

Bakanlık, Ekim 2022’de 3-8 yaş arası çocuklar için temel aşama için NCF’yi (NCF-FS) başlattı. Bu politikanın devamında, okul eğitimine yönelik bir sonraki NCF hazırlanıyor.

10. ve 12. sınıf tahta sınavlarının yenilenmesi, 10 2 yapısından 5 3 3 4 yapısına geçişin hizalanması ve farklı aşamalarda – temel, hazırlık, orta ve orta – müfredat ve pedagojik geçişler öneren gelişimsel perspektiflere vurgu yapılması öneriler arasındadır. ön taslak.

NCF dört kez revize edilmiştir – 1975, 1988, 2000 ve 2005’te. Önerilen yeni revizyon, çerçevenin beşincisi olacaktır.

Bu hikaye, metinde herhangi bir değişiklik yapılmadan bir haber ajansı beslemesinden yayınlandı. Sadece başlık değiştirildi.