7 Nisan 2023

12. için 2 yönetim kurulu sınavı, taslak NCF’de önerilen akışlar arasında seçim yapma özgürlüğü

ile wadmin

Taslak Ulusal Müfredat Çerçevesine (NCF) göre, iki dönemdeki kurul sınavları 12. sınıf için geri gelebilir ve 10. ve 12. sınıfların nihai sonucu önceki sınıfın notlarını dikkate alacaktır.

12. Sınıf için 2 kurul sınavı, Perşembe günü yayınlanan taslak NCF'nin hükümleri arasındadır (Görsel gösterim için kullanılmıştır).  (PTI FOTOĞRAF.)
12. Sınıf için 2 kurul sınavı, Perşembe günü yayınlanan taslak NCF’nin hükümleri arasındadır (Görsel gösterim için kullanılmıştır). (PTI FOTOĞRAF.)

Yeni Ulusal Eğitim Politikasına (NEP) göre hazırlanan NCF, aynı zamanda 11. ve 12. sınıflar için bilim, sanat veya beşeri bilimler ve ticaret olarak ikiye ayırmaya yönelik mevcut uygulamanın kaldırılmasını önermektedir. NCF en son 2005 yılında revize edilmiştir. .

Ancak bu, yönetim kurulu sınavlarını reforme etmeye yönelik ilk girişim değil.

Sürekli ve Kapsamlı Değerlendirme (CCE), 2009’da 10. sınıf için tanıtıldı, ancak 2017’de iptal edildi ve kurul, yıl sonu sınavlarının eski modeline geri döndü.

Pandemi döneminde 10. ve 12. sınıflar için kurul sınavları da tek seferlik bir önlem olarak ikiye bölündü, ancak bu yıl çok önemli sınavlar için eski yıl sonu sınavı formatına devam edildi.

Taslak NCF, 11. ve 12. sınıflar için “modüler tahta sınavları” olarak adlandırılan iki dönemlik sınav önerirken, 9. ve 10. sınıflar için takvimi ikiye bölmenin “gereksiz” olduğunu öne sürüyor.

Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerine göre, son aşaması olan taslak yakında paydaşların geri bildirimi için kamuya açıklanacak ve yeni sistem 2024 akademik döneminden itibaren uygulanacaktır.

NEP 2020’ye göre, ikincil aşama, Orta Aşama’nın konu odaklı pedagojik ve müfredat tarzını temel alan dört yıllık çok disiplinli bir çalışmadan (9-12. Sınıflar) oluşacaktır… daha fazla esneklik ve öğrencilerin ders seçimi.

Sekiz müfredat alanı —beşeri bilimler, matematik ve bilgisayar, mesleki eğitim, beden eğitimi, sanat eğitimi, sosyal bilimler, bilim ve disiplinler arası alanlardır.

İkinci aşama iki aşamaya ayrılmıştır — 9-10. sınıflar ve 11-12. sınıflar. Fen, sosyal bilimler, beşeri bilimler gibi geniş müfredat alanları 9. ve 10. sınıflarda sunulacaktır. Tarih, fizik, dil gibi disiplinler her Müfredat Alanı içinde derinlik sağlamak için 11. ve 12. sınıfta sunulacaktır.

9. ve 10. sınıfların yapısını açıklayan taslak NCF, “10. Sınıfı tamamlamak için öğrenciler, 9. ve 10. Sınıfta iki yıllık toplam 16 temel dersten mevcut olan sekiz müfredat alanının her birinden iki temel dersi tamamlayacaklardır. Her iki sınıf da yıllık bir yapı izleyecektir (bu sınıflarda bir dönem yapısı oluşturmak mümkündür, ancak tüm öğrenciler gerekli tüm dersleri alacağı için gereksizdir).

“Öğrenciler, 10. Sınıfın sonunda sekiz kurul sınavını geçmek zorundadır – bunlar, 9. ve 10. sınıfta öğrenilen her bir müfredat alanındaki iki temel dersin her birini değerlendirir. Son sertifika, sınavların her birinin kümülatif sonucuna dayanacaktır.” ekler.

Eski ISRO başkanı K Kasturirangan başkanlığındaki ulusal yönlendirme komitesi tarafından hazırlanan taslak, aynı zamanda bilim, sanat veya beşeri bilimler ve ticarete yönelik mevcut uygulamanın yerini, hem genişliği hem de çeşitli alanlardaki etkileşimi mümkün kılan bir tasarımla değiştireceğini öne sürüyor. öğrenciler tarafından seçilen alanlarda akışlar ve derinlikler boyunca kurslar.

11. ve 12. sınıflar için, sekiz müfredat alanından oluşan aynı set sunulmaya devam edecek, ancak seçime dayalı kurslar, müfredat alanlarındaki disiplinlere (örneğin: beşeri bilimler disiplini diller, edebiyat ve felsefe sunacaktır) göre tasarlanacaktır. daha derin ve daha titiz bir etkileşim sağlar.

“Bu aşama dönemlere bölünecek ve seçime dayalı her ders bir dönem olacaktır. Öğrencilerin 12. Sınıfı tamamlamak için 16 seçime dayalı dersi tamamlamaları gerekir. Öğrencilerin yeterli genişliğe sahip olmalarını sağlamak için, en az disiplinlerden birini seçmeleri gerekir. üç müfredat alanı ve bu disiplinde seçime dayalı dört dersi tamamlamaları gerekir.

Örneğin, bir öğrenci sosyal bilimleri (müfredat alanı) ve tarihi (disiplin) seçerse, tarih alanındaki dört dersi de tamamlamak zorundadır. Daha sonra ikinci müfredat alanı olarak beşeri bilimleri seçebilir ve dört felsefe dersi alabilir. Matematik, bilgisayar bilimlerinde dört ders içeren üçüncü müfredat alanı olabilir. Dördüncü ders seti, halihazırda seçilmiş olan üç müfredat alanından birinden veya tamamen farklı bir dersten olabilir.

“Alternatif olarak, bir öğrenci fen (müfredat alanı) ve fiziği (disiplin) seçerse, fizikteki dört dersi de tamamlamalıdır. Daha sonra ikinci müfredat alanı olarak sanatı seçip müzik alanında dört ders alabilir. Matematikte dört ders içeren üçüncü müfredat alanı. Dördüncü ders seti, halihazırda seçilmiş olan üç müfredat alanından birinden veya tamamen farklı bir müfredat alanından olabilir” diyor taslakta.

NCF dört kez revize edilmiştir – 1975, 1988, 2000 ve 2005’te. Önerilen yeni revizyon, çerçevenin beşincisi olacaktır.